Hej hopp

hay hay :D
har städat mitt rum idag, vilket tog typ 2 timmar! men nu är det rent och fint igen! ;)
Satt och kollade i gamla Julia tidningar och såg ett jätte roligt skämt:

En pojke som hette Carl hade börjat förskolan och fick lära sig en läxa av fröken.
- Carl, jag vill att du lär dig dem fyra första bokstäverna i alfabetet tills i morgon!
- Ja, det ska jag göra fröken!
Carl hade lovat fröken men han visste inte  vad alfabetet var, så han tänke att han kunde fråga sin mamma om den första bokstaven. Mamman satt i telefonen när Carl kom och frågade:
- mamma, vad är den första bokstaven i alfabetet?
Just då blev mamman arg på personen i telefonenoch svarade:
- håll käft!
sen gick Carl vidare till sin pappa som satt och kolalde på fotbolls-vm.
- pappa, vad är den andra bokstaven i alafanbetet?
Just då gjorde pappas favorit lag mål, så han ropade:
- Jaaaaaaa!
sen gick Carl till sin storasyster som satt och lyssnade på radion. 
- Syrran, vad heter den tredje bokstaven i alafabetet?
precis då började dem spela Michael Jackson, så då skrek syrran:
Michael Jackson!!!
sist gick Carl till sin lillebror och frågade:
- lillebror, vad är den fjärde bokstaven i alfabetet?
lillebrorn satt och lekte med sin leksaksbil så då sa han:
- i en brumbrum-bil, i en brumbrum-bil!
nästa dag frågade fröken:
- Carl vilka det fyra första bokstäverna var i alfabetet?
- håll käft!
då sa fröken:
- nej du Carl så säger man inte, nu får du gå till rektorn!
Då sa Carl:
- jaaaaaa!
Då sa fröken:
- vem tror du att du är?
då sa Carl:
- Michael Jackson!
Med en arg blick frågade fröken:
- hur ska du ta dig ut ur den här knipan?
Då svarade Carl:
- i min brumbrum-bil, i min brumbrum-bil!

haha!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0